De websiterevolutie van UWV

Op de UWV-website zoeken mensen antwoorden op belangrijke vragen. Bijvoorbeeld over hun inkomsten, werk of uitkering. Vaak complexe informatie die duidelijk, goed vindbaar en helpend moet zijn. Door de jaren heen was de website uitgegroeid tot een doolhof van informatie, dat bijna niet bruikbaar was op mobiel. Tijd voor een grote ingreep! Coform hielp UWV bij het maken van een nieuwe indeling en het schrijven van de webpagina’s.

Analyseren, schrappen, herstructureren en B1-schrijven. Dat is wat we deden, samen met de klantreisteams en inhoudsdeskundigen van UWV plus een topteam van freelancers dat we zelf samenstelden. Op basis van klantonderzoek en SEO-data brachten we ongeveer 2.000 oude pagina's terug tot 650 nieuwe pagina's. Daarnaast hielpen we UWV dit enorme project in goede banen te leiden.

Een complete transformatie voor de websitebezoekers dus. Geen eindeloze uitklappers, verwijzingen en dubbele teksten meer. Maar een cleane, toegankelijke website. Mobile-first en met een heldere navigatie. Na deze opfrisbeurt is de UWV-website toekomstbestendig, efficiënt en klantgericht.

De professionals van Coform konden met hun expertise en ervaring direct aan de slag. Ze maakten passende content en hielpen teams structuur aan te brengen in hun aanpak.
— Caroline van den Wijngaard, manager klantcommunicatie & contentmanagement UWV